Arsmedia

Filmska in video produkcija

FB

Mlada noč na festivalu v Neisse

mlada-noc-6Film Mlada noč (Příliš mladá noc) slovenskega režiserja Olma Omerzuja je prejel odlične kritike na Češkem in bo prikazan v distribuciji v več tujih državah. Film je v nedeljo, 6. maja, dobil glavno nagrado na filmskem festivalu Neisse.

Film slovenskega režiserja Olma Omerzuja Mlada noč (Příliš mladá noc), ki je bil premierno prikazan na letošnjem berlinskem festivalu Berlinale, je prejel odlične kritike v češkem in tujem tisku. Film si bomo v Sloveniji lahko prvič ogledali novembra na festivalu Liffe, temu pa sledi distribucija v kinematografih. Film je povabljen tudi na veliko svetovnih festivalov.

Na filmskem festivalu Neisse v Nemčiji je Mlada noč v nedeljo, 6. maja, prejela glavno nagrado. Filmski festival, ki poteka deveto leto zapored, predstavlja avtorje iz Češke, Poljske in Nemčije. Žirija je v obrazložitvi zapisala, da nagrajuje Omerzuja za njegov pogum, da odstopa od konvencionalnih metod pripovedi in predstavi zgodbo brez sentimentalnosti in senzacionalizma. Dodajajo, da gre za kompleksno komorno delo s suverenim igralskim nastopom, ki minimalizira vse in se osredotoča na to, kar je bistveno. http://www.neissefilmfestival.de/

Intimna in aktualna zgodba Mlade noči govori o dveh dvanajstletnih fantih, ki se dan po novem letu po naključju znajdeta na zabavi v svetu odraslih, kjer doživita svoje prvo srečanje z ljubeznijo in seksualnostjo.

Film je vstopil v distribucijo po čeških kinematografih 29. marca, pred tem pa je bil prikazan v tekmovalnem programu festivala Febiofest. V okviru festivala Febiofest je imel film 1. aprila premiero na Slovaškem, kjer ga bo v kinematografe distribuirala Asociacija slovaških filmskih klubov. Film bo prav tako distribuiran v kinematografih po Nemčiji, Avstriji in Švici.

V filmu, ki ustvarja specifično atmosfero brezčasja, v kateri razkriva izpraznjenost sodobnih partnerskih razmerij, sta pozornost poleg odraslih igralcev Martina Pechláta, Jiříja Černéga in Natálije Řehořové pritegnila tudi predstavnika otroških vlog Vojtěch Machuta in Jan Vaši. Film perspektivnega mladega režiserja Olma Omerzuja je nastal po prvotnem scenariju Bruna Hajka, ki ga je Omerzu skupaj z Jakubom Felcmanom predeloval do končne podobe filma.

Film z napeto zgodbo, v kateri se otroški svet zrcali v svetu odraslih in obratno, so odlično sprejeli kritiki tako v čeških kot tujih medijih. V prestižnem časopisu The Hollywood Reporter Omerzuja in film najavijo kot: „Pametno uprizorjena nedolžnost v svetu nevarnosti, ki predstavlja novega obetavnega režiserja iz osrednje Evrope.“ Kritik revije Hollywood Reporter Neil Young nadaljuje: „Večina umetniško mislečih evropskih filmov – predvsem avstrijskih – bi zgodbo razvijala v neizprosen spektakel na temo prekinjene nedolžnosti, zlorabe in nasilja, ki vodijo v pedofilijo. Ampak Omerzu s svojimi sodelavci pisci se raje osredotoči na neprimerno vedenje odraslih, ki ga prikazuje provokativno in enigmatično, včasih v temnih komičnih fragmentih (…)“ Neil Young pohvali tudi kamero Lukaša Milote in Omerzujev čut za izbiro glasbe, s pomočjo katere ustvarja intenzivno atmosfero filma.

Andreea Dobre v romunskem internetnem časopisu Film Reporter piše, da je Omerzujev prvenec dolg le dobro uro, ki pa je polna dogajanja, ter da je film odlično napisan in zrežiran. Dodaja še, da je Omerzujev režijski kredo: „Šest ljudi v stanovanju, film brez specialnih efektov in brez nediagetske glasbe, film, v katerem je Omerzu sposoben povedati več kot drugi v treh urah.“

 

Omerzujev režijski rokopis hvali tudi Kamil Fila v osrednjem češkem tedniku Respekt:

„Eksperiment z gledalčevo izkušenostjo in pozornostjo se dogaja tudi na višji ravni, ki ni zgolj atmosferska in psihološka, gledalec mora predvsem dekodirati simboliko zgodbe (…) Prisiljeni smo razmišljati, ali lahko dojemamo začetno in končno sceno požara kot del celote. In predvsem, ali moramo razumeti otroka in odrasle kot razdružena bitja, ali niso predvsem simbolične manifestacije različnih razvojnih stadijev odraslih?“ Kamil Fila na koncu pravi, da je Omerzu avtor, na katerega bomo morali biti v prihodnosti pozorni.

Jaroslav Sedláček na prestižni filmski spletni strani Kinobox.cz piše: „Mlada noč je v češki kinematografiji po množici banalnosti in cenenega spogledovanja končno film, ob katerem začutite, da se v njem avtorji dotikajo nečesa resnično pomembnega. Gre za delo do milimetra natančnega režiserja Olma Omerzuja, dobrega kamermana Lukaša Milote, ki ustvarja v omejenem prostoru, ter odličnih igralcev (…)“

Jiří Foll v češkem dnevniku Hospodářské noviny primerja film Olma Omerzuja z delom Ivana Passera v recenziji z naslovom Mlada noč je zadnji člen v verigi Formanove in Passerove ljubezni: „Mlada noč govori o namišljenem uboju. Prikazuje porazno sliko sveta, v katerem vlada pomanjkanje ljubezni, ki jo nadomeščata mačistično nastopaštvo in stanje hinavščine. Omerzu tega ne prikazuje s formanovsko ostrino, temveč s passerovsko melanholično nežnostjo.“

Film Mlada noč je nastal v produkcijski hiši Endorfilm. Koproducenti filma so FAMU, slovenska produkcija Arsmedia in Češka televizija. Nastal je s podporo Državnega sklada za podporo in razvoj češke kinematografije in Slovenskega filmskega centra, distributer je CinemArt.

Direktor fotografije Radovan Čok, Edi Šelhaus, režiser Jurij Gruden

Edi Šelhaus – Bil sem zraven

Arsmeda net logo

Ostani doma in čuvaj psa

sladke_sanje

Sladke sanje

Arsmeda net logo

Iskalci

Petricek_poletje 1945_02

Otroci s Petrička

mlada-noc-7

Mlada noč

plakat-484

Na koncu Tržaške

I.GRUDEN-v nabrezinskem Bregu

Glasnik slovenske Brežine

beletulpike

Bele tulpike

ljubljana-je-ljubljena-2

Ljubljana je ljubljena

Sanghaj

Šanghaj

4 R

Barabe

MADE IN SLOVENIA_01_foto Stane Srsen

Made in Slovenia

PF04

Zgodba P.F.

nepopisan-list_101

Nepopisan list

Cefurji Plakat

Čefurji raus

mojsin-filmskisklad2

Moj sin, seksualni manijak

petelinji-zajtrk-0

Petelinji zajtrk

boris-cavazza-foto-andraz-cok

Piran – Pirano

Edvard Kocbek okrog 1975

Kocbek, pesnik v pogrezu zgodovine